måndag 17 januari 2011

Pendlingsmardröm

Jag har ca 3 mil till jobbet. Med bil tar det ca 40 minuter beroende på väglaget. Nu tar jag buss/tåg eftersom maken och dottern behöver ha bilen.
Först tar jag en buss hemifrån in till resecentrum där är planen att jag ska ta tåget till jobbstaden och sedan byta till stadsbuss för att komma ut dit jag har mitt kontor. Det är inga problem förutsatt att tiderna hålls. Men gissa vad!! Det gör det inte. Det skiter sig redan på första sträckan. Av någon outgrundlig anledning så är första bussen in till resecentrum alltid jätte sen. Det gör att jag missar tåget. I fredags tog jag semester efter att jag missat bussen och idag fick jag sitta och vänta en halvtimme på nästa anslutning. Förra veckan på onsdagen fick jag åka med en bekant för att jag inte skulle missa ett möte.
Skärpning Blekingetrafiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar