lördag 1 januari 2011

Gott Nytt År!


Moa tyckte det här med Nyårsvaka var attans spännande så sova tyckte hon var fullständigt onödigt. Det lilla livet var uppe helat iden och var givetvis väldigt mammig dessutom, men väldigt väldigt charmig.
Vi var hos härliga människor som hade gjort fantastiskt god mat. Det var olika delikata snittar till förrätt och en romtårta som var himmelsk. Till huvudrätt var det kalkon, en stor rackare som var supergod. Har nog inte ätit det innan inte så jag kommer ihåg det i alla fall. Mycket gott. Perfekt som julmat istället för den något tjatiga julbuffén.
Till efterrätt hade jag gjort jultårtan. Det är en tårta som min mamma alltid gjort till jul och som ja nu liksom tycker hör till. Resterna av tårtan tog jag med hem och den har jag nu ätit till frukost, mellan mål och det blir säkert lite till kvällsmat också, mums!
Precis efter tolvslaget åkte vi hem och la lillpyret som somnade direkt i tryggheten i sin egen säng.
Hoppas ni alla haft en riktigt trevlig nyår!
God fortsättning på det nya året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar