onsdag 17 februari 2010

Stackars katt... och lite till

Här ser ni vår katt Nicke som har tagit sig ur sin transportbur på väldigt vingliga ben. Vi har varit hos vetrinären idag och sytt hans sår. Han blev då helsövd, därav hans drogade uppsyn. Det är bara ett litet sår kvar, sedan är hans återställd efter sin äventyrsresa. För er som inte vet så var han försvunnen i över 2 månader. Vi trodde vi hade förlorat honom men så var det någon som hittade honom någon mil härifrån i en leksuga. Han var riktigt riktigt mager och hade ett stort sår under ena frambenet efter halsbandet som han råkat få in benet igenom.

Jag följer Alex Schulmans pappablogg. Tycker att han skriver riktigt bra. Häromdagen efterlyste han ett recept. Han fick ett ifrån en tjej i Piteå. Alex tyckte att hennes blogg var fin men hon hade ej så många kommentarer. Han uppmanade då sina läsare att gå in på hennes blogg och skriva något snällt i kommentarsfältet. Tjejen har nu i skrivande stund fått över 400 kommentarer. Snacka om att Alex ord har genomslagskraft! Häftigt. Tjejen skrev att hon gick från att ha 13 läsare per dag till 3500!!!

Nu sitter jag i sängen med en sovande dotter på ena sidan och en sovandes make på andra. Den drogade katten sitter på golvet nedanför. Och vad gör då jag? Jo jag sitter och myser framför datorn, har precis smaskat i mig ett choklad och en nyinköpt Femina ligger vid min sida. Vad kan vara bättre??! Imorgon ska jag och min kära mamma åka och se på After dark. Ska bli så kul!

1 kommentar:

  1. Det var roligt att Nicke är tillbaka. Hälsa från Ebba och Lovis. Kram

    SvaraRadera