fredag 12 februari 2010

Samtal med Moa


Jag: Hej Moa!

Moa: Hej mamma!

Jag: Du var visst lite arg i natt.

Moa: Ja.

Jag: Heligt förbannad skulle man kunna kalla det.

Moa: Ja.

Jag: Varför var du det?

Moa: Det förstår du väl.

Jag: Nej, det är därför jag frågar.

Moa: Såhär är det.

Jag: Ja...

Moa: Jag var ju trött och ville sova. Då vill ju jag ha det lite mysigt kring mig och inte ligga ensam i min egen säng.

Jag: Vad menar du med mysigt?

Moa: Jag tycker det är mysigt och avslappnande att ligga riktigt när dig med mjölkbehållarna nära till hands.

Jag: Jaha, men det är inte en så bekväm ställning för mig att sova i hela natten.

Moa: Nähä.

Jag: Skulle du inte kunna vänja dig vid att sova i din egen säng?

Moa: Jag lämnar inga garantier...

Jag: Nähä. Är det så vi ska ha det?

Moa: Japp...

Moa: Jag älskar dig mamma!

Jag: Och jag älskar dig Moa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar