torsdag 8 juli 2010

Sirap, bär och Moa

First and most important.... THANK YOU MARTIN!!!!! for fixing our computer. B and space key are now functioning properly again.
Det är så härligt att kunna skriva utan att bli förbannad, frustrerad och banka på tangenterna för att det ska hända något.

Här ser ni lilla Moa som jagar kakburken nu på morgonkvisten. Denna söta burk köpte jag på Panduro. De hade en massa roliga saker och mycket på rea. Vi köpte faktiskt en julklapp.
I Tisdags var vi inne i Malmö och strosade runt. Vi gick då till en ljuvlig butik som heter oil & viniger (kanske felaktig stavning men man uttalar det så i alla fall). Kan varmt rekommendera denna då ni besöker Malmö. De har olika oljor och vinägers i stora fat som de tappar upp i flaskor man väljer själv. När oljan/vinägern tagit slut går man dit med sin flaska och får påfyllt. Så bra tycker jag. I vanliga fall tycker jag inte om vinäger, alldeles för säregen och stark smak för mig men den vi köpte..... Wow säger jag. Det var en fikon och dadel balsamvinäger. Helt ljuvlig, lite söt smak. Fantastisk att ha på sallad, ost, efterrätter. Vi köpte också en olivolja med franska örter. Tvärsöver gatan finns en annan ljuvlig butik som heter spice tree. Fantastiska kryddor, teer mm. Där köpte jag ett malmö te som jag tycker är mums och en sirap med apelsinsmal som jag aldrig provat förut. FANTASTISKT GOD!! Tänk att ha den på glass eller pannkakor!

I Anna och Helenas trädgård hittade jag de här fina bären. Har aldrig set eller smakat dem förut. Både jag och Moa smakade och gav dem högsta betyg. Sådana bär vill vi ha i vår egen trädgård. De heter bjönrbärshallon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar