fredag 9 april 2010

Sömn...

Oj, vad flexibel och uppfinnigsrik man är som småbarnsförälder. Vi hittar på olika teorier om det lilla livets olika beteenden, men måste hitta på nya lika fort igen då pyret ändrar sig så fort vår nya teori börjat sjunka in i våra medvetanden. Flest teorier har vi kring det lilla pyrets sömn och sovrutiner.
Hon sover i vagndelen, spjälsängen eller vår säng. Hon sover ute, inne, med vagnsdelen övertäcket, inte övertäckt. Hon sover hos mig med tutte i mun och igår hittade jag på en ny grej. Jag gav henne nappflaskan i vagnen. Vad hände?? Det lilla livet somnade direkt. Ska prova detta inatt också. Perfekt om hon nöjer sig med nappflaskan och inte behöver min tutte.
Sedan ett par dagar så har hon börjat vilja vara vaken längre på kvällarna.
Men hur kvällen och natten än varit så är allt glömt på morgonen. Det finns absolut inget som slår att vakna brevid världens goaste Moa som avfyrar ett superhärligt leende när jag säger godmorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar