onsdag 24 mars 2010

Fy för förkylningar men tacka vet jag fönstershopping!!

Nu har min förkylning varat lite väl länge enligt mig. Det som liksom envetet hänger sig kvar är den förbaskade snuvan. Hur mycket snor kan en människa producera egentligen. Lilla Moa har varit förkyld sedan i Lördags. Hon hostar, näsan rinner och ögonen verkar irriterade. Men hon är mycket tapper vår lilla tjej. Gnäller inte för mycket även om hennes sömn har blivit lite rubbad. Hon vill helst somna ammandes i sängen vilket gör att min sovställning inte direkt gynnar mitt värkande ryggslut.
Efter ett antal dagars matlagande, bakande och chutneygörande led jag av lite tristess. Och nu när dottern har lite svårare för att somna tänkte jag att en utflykt till grannstaden skulle göra oss båda gott. Och så rätt jag hade. Dottern satt som vanligt tyst och tittade med stora ögon under bilresan. Stadsbesöket avklarade hon mestadels sovandes och jag blev mycket nöjd med att titta i butikerna. Maken mötte upp oss och så blev det en fika på conditori. Jag älskar fika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar