lördag 8 maj 2010

Hasande, såsande apotekstekniker i Birkenstocks

Har länge irriterat mig över de sura damerna på apoteket som hasar omkring därinne i sina fotriktiga sandaler utan att försöka påskynda processen eller ens försöka sig på ett leende. Jag tror inte ens de vet vad serviceminded betyder.
Igår var jag på apoteket och gick och botaniserade iland hyllorna och såg det ena erbjudandet efter det andra. I kassan blev jag erbjuden att bli pluskund! Damen i kassan sa att på bordet innanför dörren har de erbjudanden till pluskunderna. Underbart! Det är som i alla andra butiker där man kan samla på sig poäng på sina inköp! Bäst tycker jag det är i grannstaden på Maxi. Där har de ett apotek inne på Maxi, apoteket Cura. Och det som är allra mest fascinerande är att man kan dra sitt ica-kort i kassan och på så sätt tillgodoräkna sig sina apoteksinköp. Underbart! Kanske hamnar alvedon under "mina varor" i nästa saldobesked ifrån Ica.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar